Wednesday, February 16, 2011

Esialgne mudel

Esialgsesse mudelisse on lülitatud kõik muutujad, (Laen) mida probleemi püstitamisel on oluliseks peetud. Endogeenseks muutujaks on sõiduauto hind. Eksogeenseteks muutujateks auto vanus, läbisõit ning võimsus.

Determinatsioonikordajate R ja R square väärtuste põhjal (Kiirlaen) võib järeldada, et mudeli kirjeldatuse tase on hea. Durbin-Watsoni d-testi tulemus 1,929 on vahetus ligiduses kahele, millest järeldub, et autokorrelatsiooni ei esine.

Olulisuse nivool 0.01 ehk usaldusnivool 0.99 on regressioonimudel (SMS Laen) tervikuna statistiliselt oluline, sest Sig = 0,000

Eeltoodud tabelist lähtuvalt saame esialgseks mudeliks: Y=77,353-47,067X1-0,449X2+1,157X3. Olulisuse nivool 0,05 saame väita, et Mercedes Benzi sõiduautode (Lainaa) hind sõltub nii vanusest, läbisõidust kui ka võimsusest. Antud väite põhjendus tuleneb koefitsienti tulbast Sig. Järgmises kahes tulbas on toodud parameetrite hinnangute (Creditos) usalduspiirid 95% usaldusnivool.

Viimase kahe tulba põhjal on võimalik hinnata multikollineaarsuse (Payday Loans) ohtu mudelis. Kui Tolerance on väiksem kui 0.1 või kui VIF (VIF=1/Tolerance) on suurem kui 10, siis on uuritav muutuja tugevalt korreleeritud teiste (Lainat) sõltumatute muutujatega ning mudelis võib esineda oluline multikollineaarsus. Toetutes tabeli 2.3 andmetele, antud mudelis multikollineaarsust ei esine.(Prestamos)

Seda, et (Krediitkaart) multikollineaarsust antud mudelis ei esine kinnitab ka tabel 2.4, kus CI ehk konditsiooniindeksi ühegi dimensiooni puhul ei ulatu (Kindlustus) üle 30-ne.